امروزه کشورهای پیشرفته دنیا در کنار بسیاری از شاخص های مهم اقتصادی خود، شاخص دیگری تحت عنوان «شاخص رضایت مشتری» را به دلیل اهمیت فراوان رضایت مشتری در رونق اقتصادی یک کشور برای صنایع مختلف توسعه داده اند؛ در واقع باید بگوییم این شاخص که از بازاریابی منشا گرفته است، به شاخصی کلیدی تبدیل شده است.
اما بازاریابی، نیز خود در سالهای گذشته با رشد و توسعه فراوانی روبرو شده است، موضوعاتی چون بازاریابی محتواییو دیگر مباحث از رویکردهای نو در موضوع بازاریابی است. به هر شکل صاحبان کسب و کار پیش از تصمیم گیری برای شروع کسب و کار باید ضمن تدوین طرح توجیهی متناسب با کسب و کارشان، پیش بینی دقیق و مناسبی از آینده کسب و کار داشته باشند.

امروزه کشورهای پیشرفته دنیا در کنار بسیاری از شاخص های مهم اقتصادی خود، شاخص دیگری تحت عنوان «شاخص رضایت مشتری» را به دلیل اهمیت فراوان رضایت مشتری در رونق اقتصادی یک کشور برای صنایع مختلف توسعه داده اند؛ در واقع باید بگوییم این شاخص که از بازاریابی منشا گرفته است، به شاخصی کلیدی تبدیل شده است.
اما بازاریابی، نیز خود در سالهای گذشته با رشد و توسعه فراوانی روبرو شده است، موضوعاتی چون بازاریابی محتواییو دیگر مباحث از رویکردهای نو در موضوع بازاریابی است. به هر شکل صاحبان کسب و کار پیش از تصمیم گیری برای شروع کسب و کار باید ضمن تدوین طرح توجیهی متناسب با کسب و کارشان، پیش بینی دقیق و مناسبی از آینده کسب و کار داشته باشند.